Pagina's

Google Translator

20 december 2020

Tussen 7 jaar geleden en nu? Niks?

7 jaar geleden was ik volop steden aan het bouwen middels Cities XL.
Dat was leuk. Maar had ook wat rare dingen in zich.
Waaronder de karakteristieke bewoners van de virtuele omgeving.
In die 7  jaar tijd tussen mijn laatste post en nu, zit geen periode van niks.
Na ja ik ben niet continue bezig geweest met steden bouw. Je moet soms ook wat andere dingen doen, of je hebt even geen zin.Civitas Virtualis ging nooit over Cities XLals enige tool.
Dat is het ook niet geweest in de 7 jaar.
In die 7 jaar heb ik steden gebouwd in Cities Skylines.
Sommige dingen gingen daar veel beter in. Andere weer niet.
De karakters zagen er beter uit, maar ik werd horendol van de sneltrein vaart, waarin iedereen rondreed of rondliep. Om dan nog maar even niet te praten over de vele kleuren, die meer weghadden van snoepkleuren.

Na Cities Skylines, heb ik afwisselend wat met Train Fever en Transport Fever gebouwd.
En laatstelijk ben ik een jaar bezig met Transport Fever 2. Eerst met automatisch gebouwde steden.
En sinds een maand, met een zogenaamde Schönbau.
Het is wat lastiger om te bouwen dan in de voorgaande tools, maar de omgeving is zó mooi!
En sommige huisjes en kantoren zijn echt mooi gemaakt, vooral als die uit de store haalt.

Ik laat een paar screenshots zien.

Overzicht van Kirchheim o/d Fluß Altstadt

Foto vanaf de hoofdstraat richting het West Tor.
Je ziet hier de West Gats met vroeg 19e eeuwse woningen.

Foto vanaf de hoofdstraat naar het West Tor. Deze oude toegangspoort is op het Großes Tor na, de zwaarste bewapende.

De Hoofdstraat richting het Großes Tor.
Hier stond vroeger een groot valhek, met ophaal brug. Maar dat is allemaal afgebroken om de voorruitgang niet tegen te werken.

Pleintje nabij het station en het kleine Haupt Tor.
Dit is het oudste deel van de Altstadt. De Toegangspoort is vrij klein. En alleen voor voetgangers toegankelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.