Pagina's

Google Translator

19 oktober 2011

Testdriving CitiesXL 2012

Toen ik van mijn werk thuis kwam vond ik in mijn email een een berichtje van focus home interactive.
Er waren een paar linkjes toegevoegd en een licentiecode voor de upgrade.
Dus downloaden maar en installeren.
Kortom een half uur, was ik al aan het spelen.

Splashsrcreen etc zijn hetzelfde.
Ik miste mijn maps, maar toen ik 1 nieuwe map aanmaakte, kon ik de oude maps er bij stoppen, en ik kon gewoon verder gaan van waar ik gebleven was.

Mijn conclusie na 2 uur spelen?

Huhm.

2012 ziet hetzelfde uit als 2011.
Het voelde iets sneller met scrollen.
Het spel gebruikt maar 1 core van mijn quadcore.
Ik heb de indruk dat de gebouwen niet iets mooier zijn.

Ik was koud bezig of ik liep tegen 2 bugs up die ook in 2011 aanwezig waren.
1. Als je in een bepaalde richtging kijkt, verdwijnen alle items uit een park.
2. Na 2 uur spelen had ik een blackscreen.

En iets vreemds. In 2011 en ook in 2011, is een parkje (Die grijze) die uitziet als een park, maar zich niet gedraagd als een park. Dat was in 2010 ook al zo, en is nog steeds niet verdwenen.
Wat ook vervelend is, als je er te laat achterkomt dat de upgrade, geen rekening houdt met je handels overeenkomsten, die met andere maps had afgesloten etc.
Zo ver mijn bevindingen.
Ik ben me niet helemaal zeker of deze upgrade zijn geld waard is. Ik zie het ook meer als een expansion pack. Uiteindelijk zou ik het toch wel gekocht hebben, je wilt die nieuwe gebouwen ook hebben. Ik ben alleen niet zeker of dat die prijs wel helemaal rechtvaardigt.

Zo dat was de eerste intro van CitiesXL 2012. Maar er is nog een kleinigheidje.
In het startmenu van Windows 7, zie je een linkje staan, naar eenPDFje. Alleen is dat PDFje er niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.